Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij inschrijven bij UWV?

Als u een uitkering via UWV aanvraagt, wordt u automatisch als werkzoekende ingeschreven bij UWV. Inschrijven hoeft u dus niet zelf te doen.

Aanvraag bijstandsuitkering via gemeente

Heeft u de aanvraag voor een bijstandsuitkering bij uw gemeente gedaan? Dan moet u zich nog wel inschrijven bij UWV. Ga naar Inschrijven als werkzoekende en/of bijstandsuitkering aanvragen om u in te schrijven als werkzoekende.

naar boven

Hoe plaats ik mijn cv op werk.nl?

Maak uw cv snel en eenvoudig in de Werkmap, zodat duizenden werkgevers u kunnen vinden. Bekijk hoe u in 3 stappen uw cv op werk.nl plaatst. U heeft alleen DigiD nodig om uw cv op werk.nl te plaatsen.

naar boven

Wat moet ik doen als ik geen vacatureberichten wil ontvangen van werk.nl?

U moet 2 dingen doen om geen vacatureberichten te ontvangen:

  1. Verwijder uw cv uit de Werkmap
  2. Verwijder uw zoekopdrachten

Zo verwijdert u uw cv uit de Werkmap:

  • Log in op uw Werkmap met uw DigiD
  • Klik links in het menu op ‘Mijn cv’
  • Klik op de knop ‘Verwijder cv’

Zo verwijdert u een zoekopdracht:

  • Log in op uw Werkmap met uw DigiD
  • Klik links in het menu op ‘Mijn zoekopdrachten’
  • Klik onder de zoekopdracht die u wilt verwijderen op ‘Verwijderen’
naar boven

Waarom kan ik niet mailen met UWV?

U kunt ons geen e-mail sturen omdat uw gegevens via een normale e-mailservice niet goed genoeg beveiligd zijn. U loopt dan het risico dat uw bericht door anderen wordt onderschept en uw gegevens zo worden misbruikt. Als u ons een bericht wilt sturen, doe dat dan via de Werkmap of via Mijn Berichten op Mijn UWV.

U kunt uw vraag ook stellen door te chatten met UWV. Om de live chat te gebruiken moet u inloggen op Mijn UWV. Dit kan op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

Zivver bericht ontvangen

Soms krijgt u van ons een Zivver-bericht. Dat is een e-mail die extra beveiligd is. Vertrouwelijke informatie komt zo veilig bij u aan en is onleesbaar voor anderen. Alleen u kunt de inhoud van dat bericht lezen. Als u een Zivver-bericht van ons ontvangt, kunt u die met een door ons toegestuurde code openen. 

Een Zivver-bericht kunt u gewoon beantwoorden. Doe dit altijd met de knop ‘Beantwoorden’. Uw antwoord is dan ook beveiligd. Meer hierover leest u op Beveiligd mailen met UWV via Zivver.

naar boven

Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg op werk.nl?

Veel problemen kunt u oplossen door:

  • cookies te verwijderen.
  • een andere browser te gebruiken. Bijvoorbeeld Google Chrome of Microsoft Edge.
  • tegelijkertijd op 'Ctrl' en 'F5' te drukken. De internetpagina wordt dan opnieuw geladen.
  • werk.nl opnieuw op te starten. Sluit alle pagina’s die u open heeft staan en start internet opnieuw op.
naar boven

Welke browsers kan ik gebruiken?

Wilt u veilig gebruikmaken van alle mogelijkheden op werk.nl? Dan kunt u het best gebruik maken van Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Safari. Ook is het belangrijk dat u de nieuwste versie van uw browser gebruikt.

Met de nieuwste versie:

  • bent u beter beschermd op internet
  • werkt uw browser sneller
  • kunt u alle mogelijkheden van werk.nl gebruiken
  • wordt werk.nl beter weergegeven

Download nu de nieuwste versie van uw browser:

Google Chrome

Microsoft Edge

Mozilla Firefox

Safari

Gebruikt u nog Internet Explorer? Dan raden wij u aan om in plaats daarvan 1 van bovenstaande browsers te gebruiken.

naar boven

Hoe kan ik cookies verwijderen?

Dit hangt af van de browser die u gebruikt voor internet. Bekijk meer informatie over hoe u cookies verwijdert.

naar boven